Wednesday, April 29, 2009

စိုင္းခမ္းလိတ္ေမြးေန႔

ဒီေန႔ ( ဧၿပီ ၂၇ ) စိုင္းခမ္းလိတ္ အသက္ ၆၀ ျပည့္ ေမြးေန႔ ....

မေန႔က ရွမ္းတိုင္းရင္းသားမ်ားသာေရးနာေရးအသင္းမွာေမြးေန႔ပြဲက်င္းပတယ္ ...

ရွမ္းတိုင္းရင္းသားစာေပႏွင့္ယဥ္ေက်းမႈအသင္း တကၠသိုလ္မ်ားမႏၱေလးကဦးေဆာင္က်င္းပတာျဖစ္တယ္ ...

ညပိုင္းမွာ Live Show လုပ္ၿပီး ဆရာေရးသားခဲ့တဲ့ ရွမ္း ၊ ျမန္မာ သီခ်င္းေတြဆိုၾကတယ္ ...


မႏၱေလးေရာက္ ရွမ္းတစ္ေယာက္ ႏွင့္ ေတြ႔ဆုံျခင္း
၀င္းၿငိမ္း
ဧၿပီ ၂၈၊ ၂၀၀၉
စုိင္းခမ္းလိတ္ (ဓာတ္ပုံ - လင္းႏုိင္ဦး)

[ မွတ္ခ်က္ - ေရႊအျမဳေတ မဂၢဇင္းတြင္ ၂၀၀၇ ခုႏွစ္၊ ဇူလုိင္လက ေဖာ္ျပခ့ဲေသာ အင္တာဗ်ဴးအေဟာင္းကုိ ဤ သည္ မေရြး ျပန္လည္ ကူးယူ တင္ျပျခင္း ျဖစ္သည္။ ]


မႏၱေလးၿမိဳ႕မွာ အေျခစုိက္ ေနထုိင္တ့ဲ ေတးေရးဆရာ စို္င္းခမ္းလိတ္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ကုိ ေရာက္ရိွေနတယ္ လုိ႔ သတင္းၾကားရတ့ဲအတြက္ ဆရာ့သမီးျဖစ္သူ နန္းခမ္းႏဲြ႔လိတ္မွတစ္ဆင့္ ခ်ိန္းဆုိၿပီး သရဖူမဂၢဇင္းတုိက္မွာ ဆရာနဲ႔ ေတြ႔ဆုံခ့ဲပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ႏွစ္ေယာက္ ေတြ႔ဆုံတ့ဲေန႔က ဧၿပီ ၃၀ ရက္ေန႔ပါ။ အဲဒီေန႔ဟာ တုိက္တုိက္ဆုိင္ဆုိင္ ဆရာ့အသက္ ၅၉ ႏွစ္ထဲကုိ စတင္ ၀င္ေ၇ာက္တ့ဲေန႔လည္း ျဖစ္တယ္ လုိ႔ ဆုိပါတယ္။ ဆရာနဲ႔ ကြ်န္ေတာ္ လြန္ခ့ဲတ့ဲ ႏွစ္ေပါင္း ၂၀ ေလာက္တုန္းက အင္တာဗ်ဴး တစ္ႀကိမ္ ဆုံခ့ဲၾကဖူးပါတယ္။ အဲဒီေနာက္မွာေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ႏွစ္ေယာက္ ျပန္မေတြ႔ျဖစ္ၾကေတာ့ဘဲ ဧၿပီ ၃၀ ရက္ေန႔ကမွ ျပန္ေတြ႔ျဖစ္ၾကတာပါ။ ၁၉၈၀ ျပည့္ႏွစ္မ်ားအတြင္းက ဆုိရင္ ဆရာ့သီခ်င္းေတြဟာ လူငယ္မ်ားၾကားမွာ ေရပန္းစားတ့ဲ သီခ်င္းေတြ ျဖစ္ခ့ဲပါတယ္။

အခုေနာက္ပုိင္းမွာေတာ့ ဆရာကိုယ္တုိင္လည္း က်န္းမာေရး ခ်ဳိ႕တ့ဲလာတ့ဲအျပင္ ဂီတေလာကႀကိးကလည္း ခ်ဴခ်ာလာေတာ့ ဆရာ့သီခ်င္းသစ္ေတြကုိ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ ခံစားခြင့္ ေတာ္ေတာ္ နည္းသြားခ့ဲပါၿပီ။

ေခတ္ေဟာင္းတုန္းက ေတးေရးဆရာမ်ားျဖစ္တ့ဲ ဆရာၿမိဳ႕မၿငိမ္း၊ နန္းေတာ္ေရွ႕ ဆရာတင္တုိ႔ရဲ႕ သီခ်င္းမ်ား ဆုိရင္ သီခ်င္းနဲ႔ တဲြၿပီး ေတးေရးဆရာမ်ားကုိ သိၾကပါတယ္။ အဲဒီေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ သီခ်င္းခ်စ္သူမ်ားက သီခ်င္းကုိသာ သိၾကၿပီး ေတးေရးဆရာကုိေတာ့ မသိၾကေတာ့ပါဘူး။ ဆရာစုိင္းခမ္းလိတ္ ေခတ္မွာ သီခ်င္းေတြ နာမည္ႀကီးတာနဲ႔ အမွ် သီခ်င္းနဲ႔တကြ ေတးေရးသူကုိပါ တဲြၿပီး သိခ့ဲၾကပါတယ္။ ဆရာတုိ႔ေခတ္ ၿပီးသြားျပန္ေတာ့ ဒီေန႔ေခတ္မွာ လူငယ္မ်ားက သီခ်င္းမ်ားကုိသာ ခုံမင္ တြယ္တာၾကၿပီး သီခ်င္းေရးသူကုိ မသိၾကေတာ့ျပန္ပါဘူး။ ဆရာနဲ႔ စကားေျပာျဖစ္တ့ဲ အခ်ိန္မွာ -

" - - - ဒီေန႔ေခတ္ စတီရီယုိ သီခ်င္းမ်ား လုိ႔ပဲ ေျပာၾကပါစုိ႔။ ဂီတပုံစံမ်ဳိးစုံ ရိွပါတယ္။ ေရာ့ခ္၊ ဟာ့ဒ္ေရာ့ခ္၊ ဟဲဗီးေရာ့ခ္၊ မက္တယ္လ္၊ ဟစ္ေဟာ့ပ္၊ ရက္ပ္ စတ့ဲ ပုံစံမ်ဳိးစုံေပါ့။ ကေလးေတြက ဘယ္လုိ ျဖစ္ေနသလဲ ဆုိေတာ့ ဘယ္အမ်ဳိးအစား သီခ်င္း ေပါက္သလဲ။ အဲဒီ ေပါက္တ့ဲ အမ်ဳိးအစားေနာက္ကုိ စုၿပဳံၿပီး လုိက္ေနၾကတယ္။ တကယ္ေတာ့ အဲဒီလုိ မျဖစ္သင့္ပါဘူး။ ကုိယ္ႀကိဳက္ႏွစ္သက္တ့ဲ ဂီတပုံစံ တခုကုိပဲ စဲြစဲြၿမဲၿမဲ သြားသင့္တယ္။ ေရရွည္ ဆက္လုပ္သြားေတာ့မွ ေရာ့ခ္ႀကိဳက္တ့ဲသူကလည္း ေရာ့ခ္၊ ဟဲဗီးႀကိဳက္တ့ဲသူကလည္း ဟဲဗီး၊ ဟစ္ေဟာ့ပ္ႀကိဳက္တ့ဲသူကလည္း ဟစ္ေဟာ့ပ္၊ အဲဒီလုိပဲ သူ႔အစုနဲ႔သူ ႀကိဳက္ရာ ဂီတ အမ်ဳိးအစားကုိ လက္ခံၾကၿပီး ဂီတေလာကႀကီး တစ္ခုလုံး ရွင္သန္လာလိမ့္မယ္လုိ႔ က်ေနာ္ ထင္တယ္။ ကေလးေတြ ႀကိဳးစားဖုိ႔ အခ်ိန္ ေပးရလိမ့္မယ္လုိ႔ ကြ်န္ေတာ္ ထင္တယ္"

"ဆရာ ရွမ္းသီခ်င္းေတြေတာ့ ဆက္ ေရးေနတုန္းပဲလား"
"သီခ်င္းကေတာ့ ကြ်န္ေတာ္ ေရးေနတာပါပဲ။"

"၁၉၈၀ ခုႏွစ္မ်ားတုန္းက ဆရာေရးခ့ဲတ့ဲ သီခ်င္းေတြရဲ႕ ပုံစံနဲ႔ ဒီေန႔ေခတ္ လူငယ္ေတြၾကားမွာ ေရပန္းစားေနတ့ဲ သီခ်င္းေတြရဲ႕ ပုံစံ ျခားနားမႈ ရိွေနၿပီလား "
"ကြ်န္ေတာ္ကေတာ့ စိတ္ထဲမွာ ခံစားမႈ ရိွတ့ဲအတုိင္း သီခ်င္းကုိ ခ်ေရးေနတာပဲ။ စိတ္ထဲမွာ ရိွတ့ဲ ခံစားမႈ ဆုိတာကလည္း အခ်ိန္တုိင္း ေျပာင္းလဲေနတာပါ"

"ဆရာ့အေနနဲ႔ သီခ်င္းေရးတ့ဲ အႏုပညာလုပ္ငန္းအျပင္ တျခား ဘယ္အႏုပညာ လုပ္ငန္းကုိမ်ား စိတ္၀င္စားပါေသးသလဲ"
"တစ္ေန႔ကဗ်ာ - - ကြ်န္ေတာ္ နန္းအိအိဇာတုိ႔ အိမ္မွာ ေရာက္ေနတယ္လုိ႔ သတင္းၾကားေတာ့ ဇာတ္ညႊန္းေရး ဆရာ ျမင့္ဦးဦးျမင့္ ေရာက္လာတယ္။ သူနဲ႔ ကြ်န္ေတာ္ စကားေျပာရင္း ခင္ဗ်ားဆီက ဇာတ္ညႊန္းေရးပညာ ေလ့လာရဦးမယ္ ေျပာလုိက္ေတာ့ သူက ဇာတ္ညႊန္းေရးထားတ့ဲ စာအုပ္ေတြ လာေပးတယ္။ ေနာက္တစ္ေန႔ က်ေတာ့ ဒါရုိက္တာ မီးပြားကုိ ေခၚလာတယ္။ ဦးမီးပြားက ကြ်န္ေတာ္သာ စိတ္၀င္စားမယ္ ဆုိရင္ ေရာ့ခ္ ေအာ္ပရာ တစ္ပုဒ္ အပ္ခ်င္တယ္လုိ႔ ေျပာတယ္ဗ်။ ေရာ့ခ္ ေအာ္ပရာ ဆုိတာကလည္း အရင္ကတည္းက ကြ်န္ေတာ္ စိတ္၀င္စားတ့ဲ ကိစၥတစ္ခုေလ။ သီခ်င္းေတြရဲ႕ အေျခအေနကလည္း ခင္ဗ်ား သိတ့ဲအတုိင္းပဲေလ" လုိ႔ ေျပာၿပီး ဆရာက ရယ္ေနပါတယ္။

"ဒီေန႔ ေခတ္ေပၚ သီခ်င္းေတြကုိ ဆရာ နားေထာင္ျဖစ္ပါသလား"
"နားေထာင္ျဖစ္ပါတယ္။ တခ်ဳိ႕ သီခ်င္းေလးေတြက ေကာင္းပါတယ္။ တခ်ဳိ႕သီခ်င္းေတြကုိေတာ့ ကြ်န္ေတာ္ ကုိယ္တုိင္ နားမလည္တာလည္း ရိွပါတယ္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ကေလးေတြကုိ ႀကိဳးစားခြင့္ ေပးရပါလိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း တခ်ဳိ႕လူငယ္ေတြက ကြ်န္ေတာ္ေရးခ့ဲတ့ဲ သီခင္းေတြကုိ သူတုိ႔ ပုံစံနဲ႔ ျပန္ဆိုခ်င္ပါတယ္ လုိ႔ လာေျပာတ့ဲအခါ ကြ်န္ေတာ္ ခြင့္ျပဳေပးခ့ဲတယ္။ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ေခတ္ပုံစံနဲ႔ သူတုိ႔ေခတ္ပုံစံက မတူေတာ့ဘူးေလ။ ကြ်န္ေတာ္က ခြင့္မျပဳခ့ဲဘူး ဆုိရင္လည္း သူတုိ႔လုပ္ခ်င္တာ လုပ္လုိ႔ မရဘူး ျဖစ္သြားမွာစုိးလုိ႔ ခြင့္ျပဳေပးရပါတယ္"

"ဒီေန႔ေခတ္ သီခ်င္းေတြကုိ ဆရာ နားေထာင္တယ္ ဆုိေတာ့ လူငယ္ေတြအေပၚမွာ ဆရာ့အျမင္ ေျပာျပေပးပါဦး"
"ေတာ္ၾကပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ လွ်ပ္စစ္တူရိယာ ပစၥည္းေတြကုိ သူ႔ေနရာနဲ႔သူ သုံးၾကတ့ဲ ေနရာမွာ အရမ္း ေတာ္ၾကတယ္။ အဲဒီ ေတာ္တာကုိ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔က အားေပးအားေျမွာက္ လုပ္ၿပီး လူငယ္ေတြ ဒီထက္ ေတာ္လာေအာင္ လုပ္ေပးဖုိ႔ေတာ့ လုိမယ္ ထင္ပါတယ္"

"ဆရာ သီခ်င္းအသစ္ေတြ မေရးျဖစ္ေတာ့ဘူးလား"
"ကြ်န္ေတာ္ ေရးေနတာပဲ။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီသီခ်င္းေတြက ရွမ္းဘာသာနဲ႔ ဆုိထားတ့ဲ သီခ်င္းေတြ ျဖစ္ေနေတာ့ ခင္ဗ်ားတုိ႔ ၾကားခြင့္ မရၾကတာပါ။ ကြ်န္ေတာ့သေဘာကေတာ့ သီခ်င္းေဟာင္းေတြမွာပဲ တ၀ဲလည္လည္ ျဖစ္ေနၾကမယ့္အစား သီခ်င္းသစ္ေတြကုိ ဆုိၾကေစခ်င္ပါတယ္"

"ဒီေန႔ လူငယ္ေတြက ဆရာ့သီခ်င္းေတြ ဆုိခ်င္ပါတယ္လုိ႔ ေတာင္းခံလာရင္ေကာ"
"ရပါတယ္ဗ်ာ။ သီခ်င္းေတြ ဆုိမယ္ဆုိရင္ ကြ်န္ေတာ္က ဘယ္သူ႔ကုိမဆုိ ခရီးဦးႀကိဳ ျပဳေနပါတယ္။ ရွမ္းဘာသာစကားနဲ႔ ဆုိသြားတ့ဲ သီခ်င္းေတြကုိ ျမန္မာ ဘာသာ ျပန္ေပးလည္း ရတာပဲ။ ဒါမွမဟုတ္ ျမန္မာသီခ်င္းသစ္ ရခ်င္တယ္ ဆုိရင္လည္း ကြ်န္ေတာ္က ေပးခ်င္ပါတယ္။ ဒါမွလည္း သီခ်င္းသစ္ေတြ ပရိသတ္ၾကားမွာ ပ်ံ႕ႏွံ႔လာမယ္ မဟုတ္လား" လုိ႔ ဆုိေၾကာင္းပါ။

ဒါေၾကာင့္ ဆရာ စုိင္းခမ္းလိတ္ရဲ႕ သီခ်င္းသစ္မ်ားနဲ႔ လူငယ္အဆုိရွင္မ်ား ေပၚထြက္လာမယ့္ အခ်ိန္ကုိ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ ေမွ်ာ္လင့္ေနမိပါတယ္။ ။

No comments: